چطور وارد تجارت الکترونیک شویم؟


درخواست حذف خبر: «خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۳۶۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید. با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

دبیر شورای امنیت ملی روسیه وارد تهران شد

با دعوت رسمی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای امنیت ملی روسیه وارد تهران شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، با دعوت رسمی دریابان «علی شمخانی»، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، «نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت ملی روسیه شامگاه سه‌شنبه ۱۷ آبان‌ ماه وارد تهران شد.

بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای ایرانی خود با مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی کشورمان پیرامون توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مسئولان بخش‌هایی از دستگاه‌های اقتصادی روسیه، نیکولای پاتروشف را در این سفر همراهی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

اخبار استان تهران

اخبار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۳۶۷۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

مقام روسی وارد تهران شد

دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در این سفر علاوه بر ملاقات با همتای ایرانی خود با مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی کشورمان پیرامون توسعه و گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های بین‌المللی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مسئولان بخش‌هایی از دستگاه‌های اقتصادی روسیه، نیکولای پاتروشف را در این سفر همراهی می‌کنند.

وقتی رکیک‌ترین فحاشی‌ها می‌شود چطور نیروهایمان را راضی کنیم برخورد نکنند؟

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری در سرمقاله امروز این روزنامه برخورد خشن نیروهای امنیتی با معترضان را تایید و تاکید کرده حکومت حق ندارد اجازه دهد به مبانی و ضروریات دین از جمله حجاب اعتراض شود.

به گزارش همشهری، اصل 27‌قانون اساسی که اجازه اعتراض را صادر کرده است، راهپیمایی علیه مبانی و ضروریات دین را استثناء کرده است؛ یعنی حکومت حق ندارد اجازه دهد به حجاب اعتراض شود.

بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان

..بنابراین اعتراض به حدود دین نباید توسط حکومت به‌رسمیت شناخته شود و مردم مسلمان نیز قاعدتا نباید نسبت به اصل دین به میدان بیایند.

گنجی در ادامه یادآور شده است: علی(ع) در 4.5‌سال خلافت و حکومت، 3جنگ خونین در درون جامعه اسلامی داشت. حال آنکه خلفای پیش از او درگیر جنگ‌‌های خارجی بودند. حال می‌توان علی(ع) را خدای‌ناکرده به بی‌تدبیری، نشنیدن حرف مخالف و عدم پیشگیری از مسلمان‌کشی متهم کرد؟ او کسانی که خود را شایسته می‌دانستند، شایسته نمی‌دانست و اندکی تساهل هم نکرد و آنان را مشارکت نداد، آیا اشتباه کرد؟

مدیرمسئول روزنامه همشهری در بخش دیگری تاکید کرده است: وقتی فرد مسلمان معتقد به اسلام سیاسی، نظام جمهوری اسلامی، اصل ولایت و مصداق رهبری مشاهده کند که رکیک‌ترین فحاشی سر داده می‌شود چطور باید او را متقاعد کرد که وارد میدان برخورد نشود؟ چطور برخی توقع دارند او را باید کنترل کرد و حرکتش غیرقانونی است اما فحاشی طرف مقابل اشکال ندارد چون فحش باد هواست؟

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از چطور وارد تجارت الکترونیک شویم؟ وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۳۶۷۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

آروین: اعتراضات اخیر بیشتر نمایش اعتراض است تا خود اعتراض/ صفار هرندی: معترضین دغدغه پیوستن دیگران به خود را ندارند

به گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومی اندیشکده حکمرانی شریف، نشست "چیستی و چرایی برخی ناهنجاری‌ها در تجمعات اخیر" با حضور دکتر سجاد صفار هرندی مدیر و عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی و دکتر بهاره آروین هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و عضو سابق شورای شهر تهران برگزار شد.

بهاره آروین در ابتدای سخنان خود درباره چرایی به کاربردن ادبیات "رکیک" در اعتراضات، گفت: اگر از من بپرسند این جنبه اعتراضات یعنی استفاده از ادبیات رکیک را ثمربخش می‌دانید یا خیر؟، خواهم گفت از دو جنبه موافق این کاربرد و شکل از کلمات رکیک در شعارهای اعتراضات نیستم؛ اول آنکه این را شکلی ازخشونت کلامی می‌دانم که فاصله چندانی با خشونت فیزیکی ندارد و کاربرد خشونت فیزیکی را ثمربخش نمی‌دانم. از سوی دیگر این جنبش محوریت خود را بر مبنای زنان قرار داده در حالی که این ادبیات رکیک مشخصا سالها برای بازنمایی کلیشه‌هایی استفاده می‌شد که فرودستی زنانه را بازتولید می‌کرد.

اعتراضات اخیر بیشتر نمایش اعتراض است تا خود اعتراض
وی با بیان اینکه کاربرد این کلمات و ادبیات رکیک ضد اهداف اولیه این اعتراضات است، ادامه داد: فارغ از اینکه موافق یا مخالف این ادبیات باشیم، سوال این است که چطور این امر امکان پذیر شده؟ چگونه رخ داده است؟ و چه عللی باعث شکل گیری آن شد؟ درباره چرایی شکل گیری این ادبیات رکیک باید گفت آیا موضوع گشت ارشاد که نقطه آغاز این اعتراضات بود، همین حالت را برای جمهوری اسلامی نداشت؟

عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی در عرصه اقدامات نمادین پیشگام بوده است و بخش زیادی از سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی در حفط نمادها پیش رفته است و تلاش زیادی شده تا این نمادها نمایش داده شده و همراهی جذب کنند. اما می توان پرسید گشت ارشاد به عنوان یکی از ابزارهای نظام برای حفظ نمادها، چقدر در جامعه همراهی داشته است؟

آروین ادامه داد: اعتراضات اخیر بیشتر نمایش اعتراض تا خود اعتراض است و "وایرال" شدن در آن نیز خیلی مهم است.

اینکه در مدارس عکسی را بالای تخته پاره می‌کنند، نشان دهنده مبارزه نمادین است
وی در خصوص برخی از اقدامات نمادین این اعتراضات گفت: اینکه مثلا در مدارس عکسی را پاره می‌کنند این مبارزه نمادین است. این افراد مبارزه را در عرصه نمادین پیش می‌برند که پیشگام این نزاع بر سر نمادها، خود نظام جمهوری اسلامی بوده است و از این رو است که افراد تصور می‌کنند این کار خیلی ثمر بخش است.

جمهوری اسلامی پیشگام در نزاع بر سر نمادها است
عضو هیأت علمی دانشگاه اظهار داشت: خیلی اوقات کلمه "تظاهر کردن" در جامعه مورد استفاده قرار می‌گرفت که استفاده رایج آن تظاهر به روزه خواری بود. معمولا نظام جمهوری اسلامی می‌گفت من با این تظاهر کردن به روزه خواری مشکل دارم‌ و تظاهر به این کار است که به بازداشت ختم می‌شود. از این رو مبارزه با آن در همین سطح اتفاق می‌افتد. افراد در اعتراضات عینا این را عکس برگردان می‌کنند. شاید به لحاظ واقعی اتفاق ویژه ای نیافتاده باشد اما آنچه زیر سوال رفته حفظ ظاهر است.

شکاف نسلی و فرهنگ توییتری شکل دهنده جنبه نمادین اعتراض بوده است
آروین درباره دلیل مبارزات در عرصه نمادین گفت: چرایی آن به اتفاقی که برای "جامعه پذیری" نسل جدید رخ داده و در تمایزی که اعتراضات نسلی به خود می‌گیرند باز می‌گردد. نسل نیمه دوم دهه هفتاد و دهه هشتادی‌ها به بعد با فضای دیگری جامعه‌پذیر شده‌اند و فضای جامعه‌پذیری اینها خیلی متکثر بوده است. اتفاقا مدرسه در جمهوری اسلامی و حتی قبل آن، کارکرد جامعه پذیری داشت. در نسل‌های جدیدتر فقط خانواده، رسانه و مدرسه ابزارهای جامعه پذیری نبودند و با ورود اینترنت جامعه پذیری به کل متمایز می‌شود. وجه دیگر اعتراضات اخیر پررنگ بودن شبکه مجازی است که توییتر فارسی عمده ترین شبکه‌ای است که موج اعتراضی را دارد.

این جامعه شناس افزود: اگرچه این جنبش اعتراضی، "انقلاب" نیست اما جنبش گسترده‌ای ناظر بر رفع محدودیت‌های سبک زندگی است که ادامه خواهد داشت و از سوی دیگر نیز این جنبش بسیار اشکال غیر متمرکز و پراکنده در عرصه زندگی روزمره‌ای دارد که مقابله کلاسیک با آن سخت است.

آروین در پایان با طرح این پرسش که مواجهه نظام جمهوری اسلامی با کسانی که غیر مذهبی‌اند چه بوده است؟، گفت: این افراد نادیده گرفته شده‌اند. بله نمی‌توان قشر مذهبی را نادیده گرفت اما نظام جمهوری اسلامی غیر مذهبی‌ها را نادیده گرفته است. عین این کار را نظام جمهوری اسلامی کرده است و به محض آنکه کسی متمایز رفتار کرده، گفته: "این از ما نیست".

صفار هرندی: سفید شویی زشتی ها، اقدام غلطی است
سجاد صفار هرندی مدیر و عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی نیز در این میزگرد با تاکید بر آنکه تحلیلی که در خدمت کاستن زشتی امر زشت باشد و آن را سفید شویی کند، از نظر من نادرست است، تصریح کرد: آنچه شاهد هستیم بسیار دور از میانگین ها، حداقل های فرهنگی و اخلاقی و خانوادگی ما است.

اعتراضات اخیر دغدغه پیوستن دیگران به خود را ندارد
وی درباره ابعاد فرهنگی این جنبش اظهار داشت: جنبش‌ها و حرکت های اعتراضی حاوی دعوت اند، دعوت می‌کنند و صحنه عمومی را فرا می‌خوانند برای اینکه به آنها بپیوندند. اما یکی از ویژگی های این حرکت، این است که این حرکت چندان دعوت ندارد و نه تنها دغدغه پیوستن دیگران به خود را ندارد بلکه استقبال هم نمی‌کند. بخش قابل توجهی از جامعه ما مذهبی هستند و اعتقادات مذهبی و سبک زندگی مذهبی دارند. رفتارهایی که این بخش را در مقابل این حرکت قرار دهد به ضرر این حرکت و دعوت است، با این حال چنین دغدغه ای نیز وجود ندارد. فراتر از اینها ما شاهد حالتی هستیم که نیاز به پیوستن دیگران نیز ندارد.

صفار هرندی افزود: در ابتدای این حرکت شاهد بودیم که خانم مهناز افشار به این حرکت می‌گفت "می‌خواهم با شما باشم"، اما با شدت و غلظت به او گفته می‌شود "نه لازمت نداریم". یا خانم گوگوش مثال دیگر است. مکانیزم طرد کنندگی این حرکت خیلی قوی است در حالیکه انقلابات سعی می‌کنند همه را جمع کنند. به وضوح می‌توان گفت ما با یک انقلاب مواجه نیستیم، با یک جنبش اجتماعی هم مواجه نیستیم و آنچه هست نوعی غلیان و برون ریزی نوعی از عواطف و احساسات است که گرچه مضمون و ایده و خاستگاه اجتماعی دارد اما فاقد یک ایده دعوت کننده روشن و فاقد تصویری از آنچه دیگران باید به آن بپیوندند است.

این جنبش فاقد تصویر است و تنها یک رویا دارد
مدیر و عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، با بیان اینکه این حرکت فاقد تصویر است و تنها رویا دارد، عنوان کرد: در این حرکت تصویر قابل دستیابی وجود ندارد چراکه در مجموعه تحولاتی که در دهه ۹۰ از سر گذراندیم در این لایه از جامعه که صحبتش را می‌کنیم و البته فراتر از آن، جهان‌هایی که افراد در آن زندگی میکردند را ویران کرد. در ابتدای دهه ۹۰ صورت‌بندی داشتیم که جهان در مجموع جای درستی است و ما با نادرستی، زندگی خود را خراب کردیم. مسیری طی شد برای اینکه نرمال باشیم و چه خیال ها و رویاهایی وجود داشت؛ مثل کسانی که جشن می‌گرفتند و اسکناس هزار تومانی را با یک دلاری نشان می‌دادند. این ایده و رویا و جهان نگری، به نحو فجیعی در تماس با واقعیت فرو ریخت و ویران شد.

وی با بیان اینکه این ویرانی البته به یک معنا مراحلی داشت، ادامه داد: بعد برجام متوجه شدیم آن انتظاری که وجود داشت که "با جهان خوب بودم" و پس "جهان باید به کام ما بچرخد"، دیدیم خیلی حساب و کتب این جهان بر اساس نُرم نیست‌. با این واقعیت تلخ مواجه شدیم. پیرو آن بخشی از جامعه ما که خیلی آینده نگری خود را بر این امر سوار کرده بود دچار بحران موجودیتی جدی شد. نوعی از احساس فروبستگی و بی افقی، خود را نشان داد. مشخص بود چیزهایی در هم شکسته و افق هایی ویران شده و ما این را با قهر کردن و بی سر و سامانی و بی تابی کردن می‌بینیم که ظهور فردی آن انتخاب مهاجرت بود. اینکه می رویم و پشت سر هم را نگاه نمی‌کنیم چراکه اینجا افقی ندارد و شاید جهانی دیگر داشته باشد.

«برون ریزی احساس ناکامی» در قالب ناسزای رکیک و خشونت فیزیکی خود را نشان داده است
صفار هرندی تصریح کرد: در این ماجرای اخیر به اعتقاد من صورت دیگر این قهر که در کُنه خود غیر سیاسی است، در مقام نفی نیست، بدون افق و دعوت است که بیشتر فحش می‌دهد و لگد می‌زند تا اینکه به واقع چیزی را تغییر دهد چراکه خودش هم نمی‌داند که به کجا دعوت می‌کند . از این رو مساله، مساله برون ریزی و اظهار این احساس ناکامی و فروبستگی و بی جهانی است که از آن صحبت کردیم که خود را در قالب شعار رادیکال و دشنام و ناسزای رکیک، خشونت فیزیکی و واقعی نشان می‌دهد.

جمهوری اسلامی آنقدری که می گوید «خلوص گرا» نیست
مدیر و عضو هیات علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، اظهار کرد: جمهوری اسلامی همواره این خطاب را داشت که " اگر مرا قبول نداری، ایران را که قبول داری؟" و این تِم (theme) مهمی در موجودیت جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی واقعا آنقدری که می‌گویید خلوص گرا نیست درست است رویا داشته و رویا را فریاد میزده و آن رویا را نزدیک می‌دیده اما آنرا کنشگر محاسبه گر و پراگماتیسمی میبینم که اهداف و خواست و ایده آلی دارد اما با دو دو تا چهار تا عمل می‌کند.

سامانه شاپرک shaparak.ir

اگر در خصوص ورود به سامانه شاپرک و نحوه ثبت اطلاعات کارت در سایت شاپرک سوالی دارید.

اگر در خصوص ورود به سامانه شاپرک و نحوه ثبت اطلاعات کارت در سایت شاپرک سوالی دارید.

تماس با همراه مشاور

از سامانه های مهم در حوزه پرداخت بانکی می توان به سامانه شاپرک اشاره نمود. بسیاری از افراد ممکن است بارها نام سایت شاپرک shaparak.ir را شنیده و یا در انجام امورات بانکی خود ردپایی از این سامانه را مشاهده کرده باشند. اما با این وجود متوجه نقش این سامانه در مبادلات بانکی و وظیفه ای که بر عهده دارد، نشده باشند. به این ترتیب، این سوال در ذهن این افراد پیش می آید که اصلا سامانه شاپرک چیست و چه کاری انجام می دهد که ما همیشه در هنگام انجام امورات بانکی اثری از آن می بینیم. در پاسخ باید بگوییم که این سامانه توسط شرکت شاپرک ایجاد شده است و وظیفه آن نظارت بر پرداخت های بانکی می باشد. این که شما از چه بانکی برای انجام امورات پرداختی خود استفاده می کنید مهم نیست و این سامانه به طور کلی برای این پرداخت ها نظارت داشته و سعی بر رفع مشکلات موجود در این زمینه دارد.

shaparak.ir

در حال حاضر سایت شاپرک به یک سامانه فراگیر تبدیل شده و بیش تر برنامه ها و درگاه های پرداخت بانکی زیر نظر این سامانه بوده و بر آن ها نظارت دارد. شما می توانید از طریق سایت اینترنتی برنامه شاپرک به نشانی www.shaparak.ir تمام درگاه هایی که زیر نظر آن فعالیت دارند را مشاهده کنید. هم چنین امکان استفاده از امکانات دیگر موجود در این سامانه نیز برای کاربرانی که از خدمات پرداخت استفاده می کنند، وجود دارد. با توجه به این موضوع، ما در این جا نحوه ورود به سامانه شاپرک را برای شما توضیح خواهیم داد تا در صورت تمایل بتوانید به این سایت وارد شده و از امکانات آن استفاده نمایید. هم چنین، امکاناتی که از طریق این سامانه می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید را بیان خواهیم کرد تا با اگاهی کامل از آن ها نسبت به ورود و ثبت نام در این سایت اقدام نمایید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی از سامانه شاپرک و خدمات ان به دست آورید.

ورود به سایت سامانه شاپرک www.shaparak.ir

همان طور که گفتیم، سایت شاپرک از سایت های بسیار مهم در حوزه پرداخت می باشد که بر درگاه های مختلف پرداخت بانکی نظارت داشته و نسبت به رفع مشکلات آن ها اقدام می کند. اما این سایت علاوه بر وظیفه کلید خود، خدمات زیادی هم برای ارائه به عموم مردم دارد. برای استفاده از امکانات این سامانه لازم است به آن وارد شوید. برخی از این خدمات به صورت عمومی در سایت قرار گرفته است و با مراجعه به این سایت می توانید از آن ها بهره مند شوید. اما برخی دیگر مخصوص اعضاء سامانه شاپرک بوده و این افراد که از نام کاربری و گذر واژه مخصوص برخوردارند، می توانند از ان ها استفاده کنند. ما در این بخش نحوه ورود سایت شاپرک را به طور کامل برای شما توضیح می دهیم تا به راحتی بتوانید به آن وارد شده و از امکانات عمومی آن استفاده کنید. در ادامه نحوه ثبت نام در این سایت و استفاده از سایر خدمات آن را هم برای شما بیان خواهیم کرد.

جهت ورود به سایت شاپرک کافی است یک سری مراحل ساده را پشت سر بگذارید. اقدامات لازم برای ورود به این سامانه شامل موارد زیر می شوند.

    ۱ ابتدا باید آدرس اینترنتی این سایت یعنی www.shaparak.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید. برای استفاده از امکانات سایت شاپرک هم می توانید از طریق گوشی های موبایل و هم از طریق سیستم های رایانه و لپ تاپ اقدام کنید.

۲ بعد از سرچ کردن نشانی اینترنتی این سایت، نتایج جست و جوی شما نمایش داده شده و باید اولین سایت با آدرس مذکور را کلیک کرده و به آن وارد شوید.

جستجوی نشانی اینترنتی سامانه شاپرک

۳ اکنون به صفحه اصلی سامانه شاپرک وارد شده و می توانید از امکانات موجود در آن استفاده کنید.

در این قسمت نحوه ورود به سایت شاپرک را برای شما بیان کردیم تا به آسانی بتوانید به این سایت وارد شده و از خدمات آن استفاده کنید. در ادامه امکانات این سایت و درگاه های مورد تایید این سامانه را هم مورد بررسی قرار خواهیم داد.

امکانات سامانه شاپرک shaparak.ir

سامانه شاپرک علاوه بر نظارت بر درگاه های پرداخت بانکی و رفع مشکلات آن ها، خدمات گوناگون دیگری را هم در اختیار کاربران بانکی قرار می دهد. اکثر خدمات قابل ارائه برنامه شاپرک در جهت افزایش امنیت امورات بانکی از جمله پرداخت ها و تراکنش هایی است که از طریق برنامه های اینترنتی انجام می گیرند. پس در صورتی که می خواهید از این موارد اطلاع داشته باشید و امنیت فعالیت های بانکی خود را بالا ببرید، بهتر است سامانه شاپرک را مد نظر داشته باشید. در ادامه تعدادی از مهم ترین امکانات ذکر شده در سایت شاپرک shaparak.ir را برای شما آورده ایم تا با اطلاع کامل بتوانید نسبت به استفاده از آن ها اقدام نمایید. این موارد عبارتند از :

مشاهده شرکت ها و برنامک های مجاز در حوزه پرداخت

در این بخش شما می توانید تمام برنامک ها و شرکت های حوزه پرداخت را که زیر نظر سامانه شاپرک فعالیت داشته و مجاز می باشند را مشاهده کنید. جهت مشاهده این موارد کافی است در صفحه اصلی سایت شاپرک shaparak.ir گزینه «شرکت ها و برنامک های مجاز» را انتخاب کنید. در ادامه وارد صفحه دیگری مانند تصویر زیر خواهید شد که چهار عنوان «شرکت های PSP»، «شرکت های پرداخت یار»، «بانک های فعال در فرآیند پرداخت یاری» و «برنامک های طرح چک» را مشاهده می کنید. بر روی هر یک از این عناوین که کلیک کنید، شرکت های مجاز در ان بخش برای شما نمایش داده می شود. پس در صورتی که قصد مجاز بودن فعالیت برنامه ها و برنامک های را دارید، می توانید از طریق ورود به سایت شاپرک و با توجه به حوزه فعالیت این برنامه، آن را در این قسمت جست و جو کنید.چطور وارد تجارت الکترونیک شویم؟

ابزارهای پذیرش مجاز

از دیگر امکانات ذکر شده سایت شاپرک shaparak.ir ، مشاهده ابزارهای پذیرش مجاز می باشد. برای استفاده از این مورد هم می توانید از صفحه اصلی سایت شاپرک گزینه ای با همین عنوان را انتخاب کرده و وارد شوید. در ادامه صفحه جدیدی به شما نمایش داده می شود که یک فایل پی دی اف هم در آن قرار گرفته است. شما می توانید با دانلود این فایل پی دی اف، اسامی تمام موبایل های مجاز فعال را مشاهده کید. هم چنین، در قسمت پایین این صفحه اخبار و اطلاعیه های مرتبط در این حوزه هم نمایش داده می شود. پس در صورت تمایل به این اخبار می تواند آن ها را بررسی و مطالعه نمایید.

ابزارهای پذیرش مجاز

معرفی شبکه پرداخت و مستندات

از دیگر خدماتی که با ورود به سایت شاپرک shaparak.ir امکان دسترسی به آن ها وجود دارد، می توان به معرفی واژگان و بخش های مختلف شبکه پرداخت اشاره نمود. افرادی که تمایل به دریافت اطلاعات در این زمینه دارند، می توانند از صفحه اصلی سامانه شاپرک گزینه «معرفی شبکه پرداخت و مستندات» انتخاب نمایند. با ورود به این بخش دو عنوان واژگان و مستندات را مشاهده خواهید کرد. بر روی هر کدام از آن ها که کلیک کنید، لیست مربوط به موارد موجود در قسمت پایین آن نمایش داده می شود. به این ترتیب امکان آگاهی از اطلاعات مرتبط در این زمینه برای شما فراهم خواهد بود.

معرفی شبکه پرداخت و مستندات

گزارش اقتصادی شاپرک

این بخش بیش تر برای افرادی حائز اهمیت است که به بررسی فعالیت های اقتصادی سامانه شاپرک علاقه مند هستند. با انتخاب گزینه «گزارش اقتصادی شاپرک» در منو اصلی این سامانه، گزارش های مربوط به فعالیت های اقتصادی در دوره های مختلف این سایت برای شما نمایش داده می شود. با انتخاب هر دوره می توانید گزارش های اقتصادی موجود را مشاهده و بررسی کنید.

گزارش اقتصادی شاپرک

این موارد تعدادی از مهم ترین امکاناتی هستند که شما می توانید با ورود به سایت شاپرک به نشانی www.shaparak.ir از آن ها استفاده کنید. بنابراین، در صورت نیاز به استفاده از امکانات این برنامه می توانید از این طریق اقدام کنید. در ادامه به روش پیگیری پرداخت برنامه شاپرک و سامانه شاپرک پایا خواهیم پرداخت.

پیگیری پرداخت سامانه شاپرک

موضوع بسیار مهم دیگر در مورد سایت شاپرک shaparak.ir که ممکن است هر فردی که با سامانه های پرداخت کار می کند با آن رو به رو شود، ناموفق بودن تراکنش است. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد انجام تراکنشی مانند انتقال وجه به صورت کارت به کارت، خرید شارژ، خرید اینترنتی یا موارد این چنینی دیگر را داشته باشید، اما پیام تراکنش ناموفق را مشاهده کنید. از طرف دیگر، وجه مورد چطور وارد تجارت الکترونیک شویم؟ نظر هم از حساب شما کسر می شود. در این گونه موارد به صورت معمول وجه تا ۷۲ ساعت آینده به حساب شما بر می گردد. اما در صورتی که این موضوع اتفاق نیفتاد و قصد پیگیری این تراکنش را داشته باشید، امکان انجام این کار از طریق سامانه شاپرک وجود دارد. در ادامه راه های موجود جهت این کار را برای شما توضیح می دهیم.

استفاده از تماس تلفنی

قبل از این که روش پیگیری پرداخت سامانه شاپرک را برای شما بیان کنیم، باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها امکان پیگیری تراکنش های عضو شبکه شتاب و عضو شبکه شاپرک از این طریق وجود خواهد داشت. به هر حال، برای انجام این کار به صورت تلفنی می توانید با مرکز عملیات شاپرک تماس گرفته و مراحل این کار را پشت سر بگذارید. جهت این امر لازم است از طریق شماره ۴-۲۲۹۲۶۴۰۲ که متعلق به این مرکز است، اقدام نمایید.

استفاده از سامانه اینترنتی

روش دیگر برای پیگیری پرداخت سایت شاپرک استفاده از سامانه اینترنتی در نظر گرفته شده برای این کار می باشد. جهت این امر لازم است مراحل زیر را طی کنید.

۱ آدرس اینترنتی emdadshetab.cbi.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید.

۲ وارد سامانه مربوطه خواهید شد و در این صفحه دو گزینه «ثبت مغایرت» و «پیگیری مغایرت» را مشاهده می کنید. بر روی گزینه دوم یعنی پیگیری مغایرت کلیک کنید.

پیگیری مغایرت

۳ در ادامه وارد صفحه دیگری خواهید شد و دو گزینه جدید «پیگیری با کارت» و «پیگیری با کد پیگیری» را مشاهده خواهید کرد. قصد پیگیری تراکنش با استفاده از هر کدام از این گزینه ها را که دارید، بر روی همان کلیک کنید.

نحوه پیگیری تراکنش

۴ در ادامه با توجه به مسیری که انتخاب کرده اید، از شما خواسته می شود شماره کارت خود یا کد پیگیری مربوطه را وارد کنید. در نهایت کد امنیتی را وارد کرده و با کلیک بر روی گزینه «پیگیری»، نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

پیگیری تراکنش با کد پیگیری

پیگیری تراکنش با شماره کارت

سامانه شاپرک پایا چیست

سامانه پایا سامانه ای است که امکان دریافت دستور پرداخت های گوناگون و در تعداد بالا را از بانک مبدا دریافت کرده، آن ها را پردازش نموده و برای انجام به بانک مقصد بفرستد. سامانه شاپرک پایا هم چنین برای دریافت درخواست های مشتریان به صورت تکی یا انبوه و چطور وارد تجارت الکترونیک شویم؟ در تعداد زیاد هم مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه با قابلیت های مهم این چنینی این سامانه برای بانک ها هم جهت دریافت درخواست ها و هم جهت ارائه دستورهای پرداختی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به این ترتیب، از این سامانه برای تراکنش های B2B، B2C و C2C استفاده شده و در این گونه موارد بسیار پرکاربرد است. سامانه شاپرک پایا دارای دو زیر سامانه واریز مستقیم تحت عنوان «وم» و برداست مستقیم تحت عنوان «بم» می باشد.

وقتی فرد معتقد به اصل ولایت ببیند که رکیک‌ترین فحاشی سر داده می‌شود چطور باید او را متقاعد کرد که وارد میدان برخورد نشود؟ / حکومت حق ندارد اجازه دهد به حجاب اعتراض شود

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری نوشت: فرهنگ احساسی ما و بینش حق- باطل در جامعه ما‌ نیز گرچه به خودی خود حسن بزرگی است، اما وقتی فرد مسلمان معتقد به اسلام سیاسی، نظام جمهوری اسلامی، اصل ولایت و مصداق رهبری مشاهده کند که رکیک‌ترین فحاشی سر داده می‌شود چطور باید او را متقاعد کرد که وارد میدان برخورد نشود؟ چطور برخی توقع دارند او را باید کنترل کرد و حرکتش غیرقانونی است اما فحاشی طرف مقابل اشکال ندارد چون فحش باد هواست؟

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری در سرمقاله امروز این روزنامه برخورد خشن نیروهای امنیتی با معترضان را تایید و تاکید کرده حکومت حق ندارد اجازه دهد به مبانی و ضروریات دین از جمله حجاب اعتراض شود.

وی نوشت: اعتراض به‌عنوان یکی از حقوق اجتماعی و سیاسی مردم هم در دوران چطور وارد تجارت الکترونیک شویم؟ سنت و هم در دوران مدرن مورد توجه حاکمان دینی بوده است. این روزها درباره اعتراض به علی(ع) و شنیدن حرف مخالفان توسط او زیاد می‌شنویم و اگرچه درست است، اما همین علی(ع) در 4.5‌سال خلافت و حکومت، 3 جنگ خونین در درون جامعه اسلامی داشت. حال آنکه خلفای پیش از او درگیر جنگ‌‌های خارجی بودند. حال می‌توان علی(چطور وارد تجارت الکترونیک شویم؟ ع) را خدای‌ناکرده به بی‌تدبیری، نشنیدن حرف مخالف و عدم پیشگیری از مسلمان‌کشی متهم کرد؟ علی که اهل قدرت و دنیا نبود، پس صف‌آرایی مقابل او به چه دلیل بود؟ مگر جز این بود که خواستار اجرای عدالت در اقتصاد و سیاست بود؟ او کسانی که خود را شایسته می‌دانستند، شایسته نمی‌دانست و اندکی تساهل هم نکرد و آنان را مشارکت نداد، آیا اشتباه کرد؟ اما در ایران امروز حقیقتا حاکمیت تشنه اعتراض مسالمت‌آمیز است. اعتراض و تحمل آن نوعی پرستیژ نیز هست که می‌توان آن‌را به جهان غرب فروخت. اعتراض مسالمت‌آمیز همه‌اش برای حکومت آورده، سود و سرمایه است که البته اعتراضاتِ صنفیِ مشخص، در طول سال بعضا بالای هزار تا 3هزار مورد انجام می‌شود.

اما تصویر موجود از نظام جمهوری اسلامی این است که اجازه اعتراض نمی‌دهد و حتی بی‌اخلاقان، به‌هم‌خوردن اعتراض یا خشن‌شدن آن‌را نیز به خود نظام نسبت می‌دهند. سرجمع همه ملاحظات و مقتضیات و شرایط، امر اعتراض را در ایران پیچیده کرده است. چرا؟

1-اصل 27‌قانون اساسی که اجازه اعتراض را صادر کرده است، راهپیمایی علیه مبانی و ضروریات دین را استثناء کرده است؛ یعنی حکومت حق ندارد اجازه دهد به حجاب اعتراض شود، درخواست مشروب‌فروشی و هم‌جنس‌گرایی و. نمی‌تواند توسط حکومت محترم شمرده شود و از آنجا که مردم نیز مسلمان هستند، موضوع پیچیده‌تر می‌شود. بنابراین اعتراض به حدود دین نباید توسط حکومت به‌رسمیت شناخته شود و مردم مسلمان نیز قاعدتا نباید نسبت به اصل دین به میدان بیایند.

2- جمهوری اسلامی ایران یک نظام پساانقلابی است که نسبت به او حس انتقام خفته است. عموما نظام‌های پساانقلابی دارای دشمن هستند. در ایران کسانی که با انقلاب اسلامی شکست خورده و مفتضح شدند و کسانی که درمقابل نظام دست به سلاح بردند و دیگران در حال دشمنی هستند و از قضا امروزه که سلاح، طرفداری در عرف بین‌الملل ندارد، مردم ابزار آنان برای تقابل با نظام هستند. بنابراین عمده اعتراضات مردم توسط عناصر محوری دشمن از جهت رفتار و شعار به انحراف کشیده می‌شود و بهره‌ای که حاکمیت می‌خواهد از اعتراض مسالمت‌آمیز ببرد، به ناکامی منجر می‌شود. به تعبیر بهتر، منتقد، مخالف (کسی قبول ندارد اما خشونت نمی‌کند) و معاند در یک حرکت اعتراضی خلط می‌شوند و تاکنون راه‌حل تفکیک آن ارائه نشده است. در فضای هیجان‌زده کافی است یک عنصر پلید و هوشیار شعار و جهت را تغییر دهد و اتفاقات بعدی آن بیفتد.

3-فرهنگ احساسی ما و بینش حق- باطل در جامعه ما‌ نیز گرچه به خودی خود حسن بزرگی است، اما وقتی فرد مسلمان معتقد به اسلام سیاسی، نظام جمهوری اسلامی، اصل ولایت و مصداق رهبری مشاهده کند که رکیک‌ترین فحاشی سر داده می‌شود چطور باید او را متقاعد کرد که وارد میدان برخورد نشود؟ چطور برخی توقع چطور وارد تجارت الکترونیک شویم؟ دارند او را باید کنترل کرد و حرکتش غیرقانونی است اما فحاشی طرف مقابل اشکال ندارد چون فحش باد هواست؟

تحریک عواطف معتقدین به انقلاب با ادبیات کریه و عدم امکان کنترل آنان یکی دیگر از پیچیدگی‌های صحنه‌های اعتراضی در ایران است. این فرهنگ احساسی و تکلیف‌محور با وجود نظام دینی، قدری کنترل هم شده است، قتل کسروی در روز روشن توسط فدائیان اسلام نمونه مثال‌زدنی از مواجهه با دین‌‌ستیزان در تاریخ معاصر ایران است. احترام به اعتقادات دیگران لازمه اعتراض در بوم ایران است اما در غرب به پیامبر هم به نام آزادی توهین می‌کنند و پذیرفته شده است.

4- در تیرماه سال1378 صرفا یک افسر وظیفه در خیابان کارگر کشته شد اما کشته‌های سال‌های1388، 1396 و 1398 و اردیبهشت 1401 و اکنون نشان می‌دهد همان دشمنان نظام پساانقلابی جوانان معترض را به‌سمت مراکز نظامی-انتظامی هدایت می‌کنند تا به تلفات انسانی منجر و عواقب آن دامنگیر حکومت و تصویرسازی از آن شود. سال88 اکثر کشته‌شدگان در دو محلی بودند که مرکز سلاح بود (مسجد لولاگر و بسیج محمدعلی جناح) سال1396 حدود 36کشته عمدتا در کلانتری یا بسیج کشته شدند و سال1398 به 105کلانتری، بسیج و سپاه حمله شد. حتی اول سال1401 سه نفری که به‌خاطر گرانی 4قلم کالا کشته شدند، درب بسیج کشته شدند. در مهر و آبان امسال در تهران 6نفر از حافظان امنیت شهید و معترضی کشته نشد. چرا؟ چون کسی به سمت مراکز نظامی نرفت. اما در زاهدان و خاش 99درصد کشته‌شدگان درب کلانتری رفتند و در برخی شهرهای کردستان نیز اینگونه بود.

بنابراین جایی که سلاح هست، به‌صورت طبیعی حافظان آن وحشت بیشتری می‌کنند. هم از افتادن سلاح به دست غیر می‌ترسند و هم از جان خود. لذا بعد از 2بار ایست شلیک می‌کنند و دشمن این راز را فهمیده است و همیشه سعی دارد برای کشته‌سازی، این هدایت را انجام دهد. کافی است یک نفر لیدری کند تا 200نفر را به سمت یک مرکز نظامی- انتظامی ببرد. اما گویی حکومت هنوز این را باور نکرده است و چاره‌ای نو برای آن نیندیشیده است.

5- مدل‌های کلاسیک و کپی‌گرفته اعتراض از غرب را نمی‌توان در ایران پیاده کرد. شاید در کتاب بتوان خواند و تایید کرد، اما پیاده‌سازی آن در ایران امکان ندارد. اعتراض به هرچه رنگ دین دارد، موجب پیچیدگی صحنه است. آتش‌زدن قرآن، توهین به مقدسات و رهبری نقطه مقابل را تهییج می‌کند و خون را به جوش می‌آورد. اینجا شما نمی‌توانید با اعتراض کلاسیک غرب از خون‌های به‌جوش‌آمده بخواهید تحمل کنید و آزادی را به رسمیت بشناسید. اینجا مرز آزادی شما صرفا مرز آزادی دیگری نیست و خطوط قرمزی وجود دارد که طرفین در ترسیم آن نقشی نداشته‌اند و قبح آن ذاتی است. سیاست و اعتراض متاثر از فرهنگ جامعه است. روی زمین نگاه کنید. فرض کنید عده‌ای بخواهند در خیابان بیایند و اعتراض کنند که چرا ما نباید در ماه محرم و صفر ازدواج کنیم. حکومت راهپیمایی را هم محترم بشمارد اما صلاحیت دارد به آنان اجازه دهد که اعتراض شما شنیده شد، حالا بروید و اقدام کنید؟ حتی اگر نظام جمهوری اسلامی هم نباشد، مردم چنین اجازه‌ای خواهند داد؟ تعیّن‌های فرهنگی ایران اگر لحاظ نشود با متدهای روشنفکری غرب نمی‌توانیم اعتراض را عملی کنیم. اما این هنر حاکمیت است که با وجود آنچه در این وجیزه ‌آمد، عُرضه حل همه موانع و فرهنگ‌سازی را تا آنجا که با اصول مسلم دین در تعارض نیست، انجام دهد و روزآمدی خود را مبتنی بر عنصر زمان اثبات کند.

بجای خرید دلار روی چه کسب چطور وارد تجارت الکترونیک شویم؟ و کاری سرمایه گزاری کنیم

بجای خرید دلار روی چه کسب و کاری سرمایه گزاری کنیم

امروزه کسب و کار های زیادی هستند که از رونق افتاده اند و کار های جدید جایگزین آن ها شده است.

بازار دمپایی یکی از بازار هایی است که از قدیم بوده و تا همیشه پا برجا می باشد و شما می توانید با ورود به این کسب و کار به سود بسیار بالایی دست یابید. با ما همراه باشیم تا شما را پیرامون این محصول بیشتر آشنا کنیم.

دمپایی مردانه چرم طبیعی

استفاده از دمپایی مردانه چرم طبیعی طبی می تواند به اکسیژن رسانی بیشتر به پا کمک کند که همین امر نقش قابل توجهی در سلامت پوست پا و بدن دارد زیرا پا به عنوان قلب دوم ‌بدن شناخته می شود.

هر گونه فشار یا آسیب به آن می تواند سلامت عمومی بدن و‌ ستون فقرات را تحت الشعاع قرار دهد دمپایی چرمی به دلیل زیبایی خاصی که دارد مورد پسند بسیاری از افراد قرار دارد این نوع دمپاییها باعث تعریق کمتر پا شده و‌ در نتیجه راحتی و آرامش را در پی دارند مهم ترین نکته در خصوص انواع دمپایی چرمی این است که دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند که می توان حتی سالها از آنها استفاده کرد.

با توجه به این نکات لازم است بگوییم که قیمت انواع چرم همواره بالا بوده و محصولاتی که از چرم خالص و طبیعی به دست می آیند نیز با قیمت بالایی عرضه می شوند اما اگر کیفیت و سایر شاخصه ها را در نظر بگیریم متوجه می شویم هزینه پرداختی در بلند مدت تفاوتی نمی کند و حتی ممکن است که خرید دمپایی چرمی به صرفه نیز باشد.

دمپایی مردانه طبی زیره پی وی سی یکسری از افراد کلا به دنبال دمپایی های طبی هستند اما ارزان قیمت، این دسته از افراد می گویند ما در منطقه ای هستیم که مردم توان خرید دمپایی قیمت بالا را ندارند و به دنبال جنس خوب با قیمت پایین هستند.

دمپایی مردانه

پیشنهاد ما به این گروه از افراد دمپایی های مردانه طبی با زیره پی وی سی یا همون پلیمری هست که این دمپایی ها در ظاهر کامل مشابه دمپایی های طبی اصل هست فقط جنس مواد سازنده زیره آن ها از مواد دیگری می باشد و به همین علت خصوصیات اندکی در آن ها با هم تفاوت دارد.

اما اگر شما به دنبال خرید دمپایی طبی ارزان قیمت هستید خرید این نوع دمپایی ها را حتما به شما پیشنهاد می کنیم. دمپایی مردانه چرم با کیفیت بالا دمپایی مردانه چرم با کیفیت بالا از مواد کاملا اصل و درجه یک تولید می شود.

زیره این دمپایی ها از موادی به نام پی یو ساخته شده که بسیار سبک و منعطف هست دمپایی های چرمی مردانه با کیفیت بالا صرفا از چرم طبیعی ساخته نشده اند و گاهی ممکن از چرم های مصنوعی با کیفیت تولید شده باشند.

دمپایی مردانه

دمپایی طبی زنانه

یکی از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی‌هایی که می توان به دمپایی طبی زنانه شیک نسبت داد راحتی بسیار زیاد این محصول است، همانطور که از اسمش پیداست این محصول را بر پایه ی اصول طب و مناسب برای استخوان‌های لگن، ستون فقرات و پاها تولید می کنند و طراحی آنها به گونه ای است که بدن را در بهترین شکل و حالت ممکن نگه می دارند و تا زمانی که پاهای تان درون آنها باشد به هیچ عنوان به کمر درد، پا درد و مشکلات این چنینی مبتلا نخواهید شد و احساس خوشایند و راحتی در آنها خواهید داشت به طوری که حتی می توانید تا ساعت‌های طولانی از آنها استفاده کنید بدون اینکه ذره ای احساس خستگی و ناراحتی داشته باشید.

علاوه بر طراحی اصولی، کیفیت مواد اولیه و متریالهایی که در تولید این محصول به کار رفته است از دیگر ویژگی‌های خاصی است که منجر به محبوبیت این دمپایی‌ها شده است، کفی دمپایی‌های طبی کاملا نرم و راحت است و به هیچ عنوان سخت و سفت نیست و فشاری به کف پا وارد نمی کند، رویه ی آنها را با پارچه هایی تولید کرده اند که کیفیت بالایی دارند و اگر با پوست پا تماس پیدا کنند بیماری‌های پوستی مثل اگزما، قارچ، حساسیت و سوزش ایجاد نمی کنند، پس با خیالی آسوده می توانید از آنها استفاده کنید.



اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.